PERİYODİK BAKIMLAR

Zamanında ve düzenli bir şekilde  peryodik bakımların yaptırılması aracın hem performasının korunmasını ve daha uzun ömürlü çalışmasını sağlar. Ayrıca peryodik bakımı düzgün yapılmış araçlarda arıza oluşma riski azaldığı için sürpriz masraflar çıkmasını önlediği gibi aynı zamanda güvenli bir sürüş imlanı sağlar. Bu sebeplerden dolayı üretici tarafından tavsiye edilen peryodik bakım aralıklarına dikkat edilmesi önemlidir. 

 

Aracınızın yapılması ilk günkü performans ve verimliliğini korumak için peryodik bakımlarının orijinal yedek parça kullanılarak eğitimli Ssangyong teknisyenleri tarafından yaptırılmasını tavsiye ediyoruz.

 

GÜNLÜK KONTROL

 

Aracınızı günlük kullanırken ve özellikle uzun bir seyahat öncesinde ortaya çıkabilecek arızaları önlemek için, kullanıma başlamadan önce aşağıdaki bildirilen kontrolleri yapmanız gerekmektedir.
 

GÜNLÜK ARAÇ DIŞ KONTROL
 

Aracı çalıştırmadan önce aşağıda belirtilen günlük kontrollerini yapınız. 

Lastik havasını ve aşınma yüzeyinin uygunluğunu,

Motor kaputu ve bagaj kapağının kapalı olduğunu, bütün kapıların kapalı olduğunu kontrol edin 

Aracın civarında tehlikeli maddelerin olmadığını, 

Aracın altında herhangi bir sızıntı ve yerde yağ su mazot lekesi olup olmadığını kontrol edin

Motor yağını ve motor kabinindeki bütün sıvıların seviyesinin uygunluğunu kontrol edin

Ön ve arka camların ve dikiz aynalarının temizliğini kontrol edin

Tekerleklerin hava basıncını kontrol edin

Bijon cıvatalarının sıkılığını kontrol edin

Lambaların çalışmasını kontrol edin

Yağların ve suların seviyesini kontrol edin

Yağ, su ve mazot /benzin sızıntısı olup olmadığını kontrol edin

Bakım bilgileri için periyodik bakım tablosunun takip edilmesi gerekir. 

 

GÜNLÜK ARAÇ İÇ KONTROL
 

Direksiyon simidindeki boşluğu kontrol edin

El fren kolu ve çalışmasını kontrol edin

Korna, silecek kolu ve far sinyal kolunu çalışmasını kontrol edin

Gösterge lambalarını kontrol edin

Yakıt seviyesini kontrol edin

Dikiz aynaları kontrol edin

Kapılar ve camlar kilitlerini kontrol edin

8. Pedalların boşluk durumunu kontrol edin

9. Emniyet kemer çalışmasını kontrol edin

 

MOTOR ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE YAPILACAK GÜNLÜK KONTROL
 

Radyatör suyu seviyesi kontrolü,

Motor yağı seviye kontrolü,

Şanzıman yağı seviye kontrolü,

Fren hidrolik seviye kontrolü,

Akü suyu seviye kontrolü,

Cam silecek mekanizması ve silecek suyu seviye kontrolü,

Lastiklerin (yedek lastik dahil) aşınma ve hava kontrolü,

Su, yağ, yakıt ve fren hidroliği kaçaklarının kontrolü,

Dikiz aynası kontrolü,

El fren kontrolü,


 

PERİYODİK BAKIM TABLOSU

 

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
 

1. – Araç aşağıdaki çalışma şartlarında ise motor yağını sık kontrol edin ve gerekiyorsa normal bakım mesafesinden veya süresinde önce değiştirin. (Normal şartlarda, her 3.000 km aracı çalıştırmadan önce yağ çubuğunu temizleyerek yağ seviye kontrolü yapınız.)
 

- Sık dur kalk trafikte, uzun rölanti, 6 km altı kısa sürüş mesafesinde, dışarıda sıcaklık sıfırın altında olan havada 16 km den daha az sürüş mesafesinde 

- Tırmanma, dağlık arazi, kumluk ve tozlu alanda

- Yüklü vagon çekiminde

- Taksi olarak, petrol servis aracı, teslimat aracı gibi ( Uzun süreli düşük hız ve rölantide çalışan hizmet aracı olarak)
 

2. Araç kirli, tozlu, kumlu havalarda sürüldüğünde sık sık hava filtresini temizleyin ve gerekiyorsa değiştirin.
 

3. Tozlu yollarda sürüşlerde bakım daha sık aralıkta ve düşük kilometrede yapılmalı
 

4. Kullanılacak yağ ve soğutucular için tavsiye edilen yağlar ve sıvılar tablosuna bakın. Motor yağının her değişmesinde su seperatörü ve mazot filtresi  suyunu boşaltın.
 

5. Fren aksamı ve balatalar bakım mesafesini ve süresini aşağıdaki şartlar göz önüne alınarak daha sık bakım yapılmalı
 

- Sıcaklık 32 °C ve üzeri olan şehir trafiğinde araç kullanılması

- Tepelik, tırmanma olan, dağlık arazide kullanılması

- Vagon çekiminde

- Taksi aracı, Polis aracı, Teslimat aracı gibi kullanılması
 

6. Mekanik şanzuman yağını her 10.000km de bir kontrol edin. (Akışkanlığını kontrol edin). Her 40.000 km de değiştirin.
 

7. Otomatik şanzuman yağını her 60.000 km de değiştirin. Vagon çekiliyorsa her 20.000 km de akışkanlığı kontrol edin.
 

8. Patika ve engebeli yolları geçtikten sonra araç alt aksamı kontrol edilmeli. Bağlantı elemanlarının gevşekliğini ve aks mil körüklerini kontrol  edin.
 

9. Aşağıdaki şartlardaki sürüşlerde her 5.000 km de veya 3 ayda bir gres yağını kontrol edin
 

- Patika ve tozlu yolda

- Sıcaklık 32 °C ve üzeri olan şehir trafiğinde araç kullanılması

- Tepe, tırmanma olan, dağlık arazide kullanılması
 

10. Gerekiyorsa tekerlek rotasyonu ve rot ve balans ayarı yaptırın